Druk op enter om de resultaten te tonen of ESC om te annuleren.

Hoe Fitness je leven kan verbeteren

Het creëren en vasthouden aan een solide, consistente fitness routine kost werk. Hoewel een fit lichaam een groot voordeel is van regelmatige lichaamsbeweging, is het slechts een deel van de vergelijking.

Lees hieronder welke voordelen Fitness heeft op je leven.

Je wordt vrolijker

Regelmatig bewegen maakt je gezonder. Omdat je gezondheid alles is, verbetert dit ook je leven als geheel. Beweging verlaagt de bloeddruk, zorgt voor een gezonder hart en vermindert je risico op ernstige ziekten, waardoor je minder vaak zieke dagen hoeft te nemen.

En echt, een gezonder leven is een gelukkiger leven. Als je je op je best voelt, heb je meer kans om van je persoonlijke en professionele leven te genieten.

Je slechte gewoontes nemen af

Zodra je zelfs maar een paar grote fitnessvoordelen hebt ervaren, zal je aangemoedigd voelen om het goede werk voort te zetten. Dat kan betekenen dat u gezondere beslissingen neemt als het gaat om voeding, vroeg opstaan of je huis schoonhouden – alles wat je fitnessdoelen aanvult.

Hoewel het niet gemakkelijk of altijd handig is om regelmatig tijd te besteden aan training, zal het echt zijn vruchten afwerpen in de vorm van dividend. En dat zeggen we niet alleen omdat we graag trainen. Consequente lichaamsbeweging leidt tot fitnessvoordelen op alle gebieden, niet alleen in de taille.

Het is ook een super zelfvertrouwen boost in de wetenschap dat je een doel hebt bereikt (gewichtsverlies, spiergroei, wat dan ook), en dat zal zich voortzetten. Als je 20 kg bent verloren, kan je zeker stoppen met roken of stoppen met het drinken van frisdrank.

Je gaat een beter seks-leven krijgen

Dit is toch een goede reden om te sporten? Of het nu is omdat je er beter uitziet of meer zelfvertrouwen hebt, of allebei, regelmatige lichaamsbeweging staat gelijk aan een gezonder seksleven.

Voor mannen is regelmatige lichaamsbeweging een goede manier om erectiestoornissen te voorkomen of te helpen behandelen. Dit betekent niet dat je elke dag het maximale uit de gewichten moet halen – zelfs lopen is een voordeel. Verhoogde bloedtoevoer plus de endorfines waar we het eerder over hadden, zorgen ervoor dat je lichaam op een sexy manier in topconditie komt te staan. En laten we eerlijk zijn, als je regelmatig aan het sporten bent, dan betekent dit dat je meer kracht en uithoudingsvermogen hebt.

Je gaat beter presteren op werk

Sporten kost je de taart als het gaat om het ontwikkelen van mentale kracht. Er is een reden waarom kinderen gymles en een pauze hebben. Beweging verbetert natuurlijk de prestaties van onze hersenen.

Samen met extra mentale helderheid, vertraagt beweging de cognitieve achteruitgang, verbetert de geheugen en verbetert je creativiteit. Dus ja, het verpletteren van die run betekent ook het verpletteren van dat nieuwe project waar je al heel lang mee bezig bent. Of, winnen met schaken. Een van beide.

Je krijgt minder stress

Je kan deze dagelijkse trainingen bedanken voor je nieuw ontdekte vermogen om stressvolle situaties met aplomb aan te pakken. Oefeningen, van bijna alle soorten, verminderen stresshormonen en stimuleren de productie van endorfine, wat betekent dat je rustiger en meer ontspannen bent.

Dus, of je nu een hectische dag op het werk hebt of de kinderen je gek maken, lichaamsbeweging maakt het makkelijker (of in ieder geval gemakkelijker om mee om te gaan). Soms betekent dat dat je voor of na het werk een volledige training moet volgen. En soms is het net zo eenvoudig als een wandelende lunchpauze of vergadering.

Je gaat een een betere nachtrust krijgen

Beweging is een natuurlijke remedie tegen slapeloosheid, dus het spreekt voor zich dat een regelmatige trainingsroutine betekent dat je constant beter slaapt. De wetenschap heeft bevestigd dat je kwaliteit van slaap met regelmatige oefening stijgt. Beter nog, is er een cyclisch effect hier: regelmatige lichaamsbeweging betekent een betere slaap, en een betere slaap betekent een betere kwaliteit van de training de volgende dag.

Als je moeite hebt om slaperig te worden ondanks de oefening, zorg er dan voor dat je ’s nachts opstelt voor succes – je wilt een rustige omgeving creëren om over te nemen waar die training is gebleven.