Druk op enter om de resultaten te tonen of ESC om te annuleren.

Hoe krijg je een kleinere en smallere taille?

Als je een kleinere taille in gedachten hebt, kunnen wij je helpen. Tuurlijk, het verliezen van vet uit je middel en onderbuik is een uitdaging. Maar met het juiste plan, kan je jezelf in de juiste richting sturen. Blijf lezen om te weten hoe je snel een kleinere taille kan krijgen.

Je dieet veranderen

Je bent wat je eet. Verhoog je groente- en fruitconsumptie om snel gewicht te verliezen. Ze zijn rijk aan antioxidanten, voedingsvezels en mineralen en arm aan calorieën (behalve hoge GI-groenten en -fruit). Dit maakt groenten en fruit perfect voor gewichtsverlies.

Neem drie porties van vijf verschillende groenten per dag. Probeer ten minste twee porties van drie verschillende vruchten per dag te gebruiken. Snack op pistachenoten of een kopje komkommer/watermeloen. Volg dit dieet om een compleet beeld te krijgen.

Consumeer ook noten, zaden, kruiden, volle granen, mager eiwit en gezonde vetten in de juiste porties.

Je outfit veranderen

Denk aan peplum tops of een koele riem! Je kunt ook gekleurde blokpatronen dragen om je taille kleiner te laten lijken. Gewas tops zijn een no-nee, maar je kunt een geknoopte shirt/T-shirt combineren met een hoge taille jeans of jeggings om je figuur die zandloperlook te geven.

Dit zijn de beste manieren om een kleinere taille te krijgen. Handel niet overhaast, en niet te snel en zonder stress. Gelukkig blijven kan je helpen om sneller gewicht te verliezen dan je erover te piekeren. Leid een stress-vrij, gezond leven, en je gaat de resultaten snel zien. Wees voorzichtig.

Cardio doen

Om de calorieën die je verbruikt en de opgeslagen calorieën op te gebruiken, moet je fitnessen. Kies een vorm van lichaamsbeweging die past bij jouw levensstijl en die je interesseert. Het kan dansen, fietsen, kickboksen, rennen, wandelen, zwemmen of sporten zijn. Door cardio te combineren met afslankpillen kan je veel sneller een smallere taille krijgen.

Wij raden je aan om 3-5 uur per week te sporten. Voeg ook krachttraining en HIIT toe aan je trainingsroutine om een strakker en fit lichaam te krijgen.

Voldoende Water Drinken

Een ander belangrijk ding om te doen wanneer je probeert om gewicht te verliezen is om voldoende water te drinken. Het is aan te raden om 2-3 liter water te drinken. Verhoog je waterinname als je traint, veel zweet of in warm weer leeft.

Het gehydrateerd blijven helpt om te voorkomen dat je lichaam verward raakt tussen dorst en honger. Dit beperkt de neiging tot overeten. Water helpt ook bij het uitspoelen van giftige stoffen en stimuleert de celfuncties.

Taille en onderbuik oefeningen

Je moet een paar oefeningen toevoegen aan je routine die je zullen helpen jouw taille en onderbuik te versterken. Hier zijn een paar oefeningen die je kan doen:

  • Side lying leg raises
  • Spiderman mountain climbers
  • Mountain climbers
  • Leg raises
  • Vertical leg up crunches
  • Scissor kicks
  • Flutter kicks
  • Resistance band side bends
  • Russian twist
  • Plank
  • Kapalbhati

Lees hier 6 oefeningen die je juist niet moet doen

Bovenlichaam trainen

Naast het werken aan je hele lichaam is het belangrijk om ook aan je bovenlichaam te werken. Doe oefeningen die gericht zijn op je bovenrug, schouders en borst. Door aan deze spieren te werken, bouw je magere spiermassa op en krijgt je bovenlichaam een strakker uiterlijk. Dit, op zijn beurt, zal je taille er kleiner uitzien.

Je lichaam begrijpen

Dit is de belangrijkste stap – het begrijpen van je lichaamstype. Als je iemand bent die snel aankomt en het moeilijk vindt om even snel af te vallen, is je lichaamstype endomorf.

Als zowel aankomen als afvallen gemakkelijk voor is, heb je een mesomorf lichaamstype. En als het voor je moeilijk is om aan te komen, heb je een ectomorf lichaamstype.

Afhankelijk van je lichaamstype heb je minder of meer tijd nodig om een kleinere taille te krijgen. De mantra is om positief te blijven en het volgende te blijven doen.